پیشگیری از آسیب ورزش در هندبال

هندبال یک رشته ی ورزشی مناسب برای تمامی افراد جامعه می باشد ،  هندبال سبب تقویت تمام عضلات بدن میشود و به علت تحرک زیاد باعث تناسب اندام در افراد میشود . حال نگاهی کوتاه به آسیب های ورزشی در این رشته و راه های پیشگیری از آن بیاندازیم .

آسیب های متداول :  ۱_ پیچ خوردگی ها ۲_ در رفتگی ها ۳_ کبودی ها ۴_ خراشیدگی ها ۵_ کشیدگی عضلات ۶_ رباط ها ۷_ شکستگی ها ۸_ آسیب مغزی ۹_ کمر درد حاد و زانو درد حاد

پیشگیری از آسیب :  ۱_ گرم کردن مناسب بدن قبل از تمرین و مسابقات و سرد کردن بعد از بازی  ۲_ افزایش انعطاف پذیری بدن  ۳_ بالا بردن سطح مهارت و تکنیک های مربوطه  ۴_ افزایش سطح آمادگی جسمانی و حفظ فرم بدن ، انجام تمرینات قدرتی و کششی  ۵_ استراحت در هنگام خستگی ، بیماری و درد  ۶_ استفاده از پد های محافظ زانو  ۷_ استفاده از البسه مناسب و کفش های استاندارد مخصوص هندبال  ۸_ استفاده از عینک محافظ چشم یا محافظ عینک برای ورزشکار عینکی  ۹_ ایمن سازی دروازه ها و رعایت حریم زمین بازی  ۱۰_ بازی بر روی کف پوش مناسب و استاندارد  ۱۱_ آمادگی ذهنی و روانی مناسب

قبلی «
بعدی »

نویسنده ورزشی در اسپورتتو و فوتبال پلاس و پایگاه خبری ورزش بانوان (خبرگزاری درنا|IWSPORTS) /روزنامه نگار و خبرنگار نشریه قهرمانان / محصل رشته ی ریاضی و فیزیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.