پیشگیری از آسیب ورزشی در فوتبال

فوتبال که پر طرفدار ترین ورزش ایران و جهان نام دارد برای خود همانند سایر ورزش ها آسیب هایی دارد و از جمله رشته های ورزشی است که نیاز به آمادگی در زمینه قلبی تنفسی ( هوازی ) ، بی هوازی ، آمادگی عضلانی ، انعطاف و … است . حال نگاهی کوتاه به آسیب های ورزشی در این رشته و راه های پیشگیری از آن بیاندازیم .

آسیب های متداول :  ۱_ رگ به رگ شدن مفاصل ۲_ کشیدگی های چهار سر در جلوی ران ۳_  کشیدگی عضلات همسترینگ در پشت ران ۴_ کشیدگی عضلات کشاله ران ۵_  کشیدگی عضلات پشت ساق ۶_ آسیب های غضروف مفصل زانو و پارگی مینسیک ۷_ پیچ خوردن مچ پا ۸_ در رفتگی شانه ۹_ شکستگی های ترقوه و مچ دست

پیشگیری از آسیب : ۱_ گرم کردن مناسب بدن قبل از تمرین و مسابقات و سرد کردن بعد از بازی  ۲_ افزایش انعطاف پذیری بدن  ۳_ بالا بردن سطح مهارت و تکنیک های مربوطه  ۴_ افزایش سطح آمادگی جسمانی و حفظ فرم بدن ، انجام تمرینات قدرتی و کششی  ۵_ استراحت در هنگام خستگی ، بیماری و درد  ۶_ استفاده از قلم بند ، پد های محافظ زانو  ۷_ استفاده از البسه مناسب و کفش های استاندارد مخصوص فوتبال  ۸_ استفاده از عینک محافظ چشم یا محافظ عینک برای ورزشکار عینکی  ۹_ ایمن سازی دروازه ها و رعایت حریم زمین بازی  ۱۰_ بازی بر روی چمن مناسب و استاندارد  ۱۱_ دقت در هنگام ضربه زدن توپ با سر  ۱۲_ به خوبی آب رسانی کردن بدن برای جلوگیری از گرفتگی عضلات  ۱۳_ حفظ آمادگی بدن ، در فصول تعطیلات مسابقات  ۱۴_ آمادگی ذهنی و روانی مناسب

قبلی «
بعدی »

نویسنده ورزشی در اسپورتتو و فوتبال پلاس و پایگاه خبری ورزش بانوان (خبرگزاری درنا|IWSPORTS) /روزنامه نگار و خبرنگار نشریه قهرمانان / محصل رشته ی ریاضی و فیزیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.