پیشگیری از آسیب ورزشی در بسکتبال

بسکتبال ورزشی که ملقب به ورزش ثانیه هاست و دارای حرکات ناگهانی ، بسیار سریع و قدرتی است که باعث بالا رفتن آسیب های بدنی در این رشته ی ورزشی میشود . حال نگاهی کوتاه به آسیب های ورزشی این رشته و راه های پیشگیری از آن بیاندازیم

آسیب های متداول : ۱- کشیدگی ۲- خونریزی عضلانی ۳- کشیدگی رباط ۴- پیچ خوردگی مفصل مچ پا ۵- آسیب دست و انگشتان ۶- گرفتگی عضلانی ۷- کوفتگی ۸- آسیب های مینیسک زانو ۹- در رفتگی و شکستگی استخوان

پیشگیری از آسیب : ۱- گرم کردن مناسب بدن قبل از تمرین و مسابقات و سرد کردن بعد از بازی  ۲- افزایش انعطاف پذیری بدن  ۳- بالا بردن سطح مهارت و تکنیک های مربوطه  ۴- افزایش سطح آمادگی جسمانی و حفظ فرم بدن  ۵- استراحت در هنگام خستگی ، درد و بیماری  ۶- استفاده از البسه مناسب  ۷- انتخاب کفش بسکتبالی متناسب با اندازه ی پا  ۸- استفاده از ساپورت قوزک  ۹- استفاده از پد های محافظ زانو و آرنج ، محافظ دهان  ۱۰- استفاده از عینک های محافظ چشم یا محافظ عینک برای ورزشکاران عینکی  ۱۱- عدم وجود چاله ، سنگ و سایر عوامل خطر در بیرون و درون زمین بازی  ۱۲- ایمن سازی پایه و حلقه بسکتبال و رعایت حریم زمین بازی  ۱۳- دقت در هنگام فرود آمدن  ۱۴- بازی کردن بازیکن در پست مختص به خود برای کاهش تصادم فیزیکی  ۱۵- بازی در شرایط مناسب محیطی و جوی ، وجود نور کافی در زمین و عدم بازی در شب  ۱۶- آمادگی ذهنی و روانی مناسب

قبلی «
بعدی »

نویسنده ورزشی در اسپورتتو و فوتبال پلاس و پایگاه خبری ورزش بانوان (خبرگزاری درنا|IWSPORTS) /روزنامه نگار و خبرنگار نشریه قهرمانان / محصل رشته ی ریاضی و فیزیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.